петок, 7 ноември 2025

Што никогаш не треба да правите кога ќе ви се дупне гума на автопат?

Ако ви се дупне гума, најбезбедниот начин да го решите проблемот на автопат е да повикате помош.

Фото: Пиксабеј

Објавено на

часот

Сподели

Што да правите кога ќе ви пукне гума на автопат?

Дупнатата гума на автопат е една од најопасните ситуации за секој возач. Правилната и смирена реакција во првите секунди е клучна за избегнување катастрофа и обезбедување на вашата сопствена безбедност, како и безбедноста на другите учесници во сообраќајот.

Првиот и најважен инстинкт кога ќе слушнете силен тресок или ќе почувствувате дека вашето возило одеднаш се лизга е да не паничите. Иако е полесно да се каже отколку да се направи, смиреноста е клучна.

Првото нешто што треба да го направите

Дупнатата гума, особено при големи брзини на автопат, ќе предизвика возилото да почне да се занесува. Затоа е клучно цврсто да го држите воланот со двете раце за да ја одржите контролата и насоката.

Следниот чекор е постепено да забавувате. Вашата нога треба веднаш да се тргне од педалот за гас, но никогаш не сопирајте нагло и силно. Ова може да доведе до целосно губење на контролата, лизгање или дури и превртување.

Дозволете му на вашиот автомобил природно да забави, истовремено активирајќи ги сите четири трепкачи за јасно да ги предупредите возачите зад вас дека имате проблем.

Тргнете го вашето возило од сообраќајните ленти

Следниот приоритет е да го тргнете вашето возило од сообраќајните ленти. Запирањето среде автопат е исклучително опасно и нелегално, бидејќи ризикувате да ве удрат други возила што се движат со голема брзина.

Внимателно, гледајќи во ретровизорите насочете го вашето возило кон лентата за итни запирања. Идеално, доколку е можно, стигнете до првиот излез или приоден пат, бидејќи ова е многу побезбедно место. Не грижете се ако мора да возите кратко растојание со дупната гума – подобро е да ризикувате оштетување на гумата отколку да застанете на опасно место.

Кога ќе застанете, паркирајте го вашето возило што е можно понадесно, исклучете го моторот, повлечете ја рачната сопирачка и оставете ги трепкачите вклучени. Задолжително облечете рефлектирачки елек пред да излезете од вашето возило.

Откако ќе го обезбедите вашето возило, поставете предупредувачки триаголник на пропишаното растојание – на автопат, тоа е најмалку 100 метри зад возилото. Никогаш не стојте директно зад, пред или до вашиот автомобил. Доколку е можно, тргнете се од возилото и застанете зад заштитна ограда. Ако не е безбедно да го направите тоа, останете во возилото со врзан сигурносен појас.

Сами да ја смените гумата или да повикате помош?

Во овој момент, се соочувате со одлука: да се обидете сами да ја смените гумата или да повикате помош. Експертите за безбедност и многубројните трагични искуства зборуваат во прилог на втората опција.

Менувањето гума на работ на прометен автопат, особено ако тркалото е на страната најблиску до сообраќајот, е една од најопасните задачи што возачот може да ги преземе.

Дури и со сите мерки на претпазливост, момент на невнимание од страна на друг возач е доволен за да предизвика трагедија. Затоа, најпаметната и најбезбедна одлука е скоро секогаш да повикате професионална помош.

Најбезбедниот начин да се реши проблемот е да се повика помош на патот. Кога се јавувате, бидете подготвени да ја дадете вашата точна локација, која можете да ја прочитате од вашиот ГПС или километражните ознаки покрај патот, и јасно објаснете го проблемот.

Додека чекате помош, останете безбедни – во вашето возило со заклучени врати или зад заштитна ограда. Многу возачи имаат договор со услуга за помош на патот преку нивната полиса за осигурување.

Како сами да смените гума?

Ако сте на безбедно место, како што е простор за одмор, и го имате потребното знаење, алатки и резервна гума, можете да се обидете сами да ја смените. Првиот чекор е да се осигурите дека вашето возило е на рамна, цврста површина. Пред да го подигнете возилото со дигалка, со клуч малку олабавете ги завртките на тркалото.

Поставете ја дигалката на одреденото, зајакнато место на шасијата на возилото и подигајте го автомобилот додека тркалото не се одвои од земјата. Дури потоа целосно одвртете ги завртките, извадете ја дупнатата гума и поставете ја резервната гума. Рачно затегнете ги завртките, спуштете го возилото, а потоа цврсто затегнете ги со клуч, вкрстено.

Многу модерни автомобили доаѓаат со комплет за поправка на резервна гума што вклучува средство за заптивање и компресор. Имајте на ум дека ова решение е само привремено и ефикасно за мали дупчиња, а не за поголеми оштетувања или дупната гума.

Откако ќе ја поставите резервната гума, вашиот стил на возење се менува. Повеќето резервни гуми се помали и се наменети само за привремена употреба. Не треба да возите побрзо од 80 км/ч со дупната гума и треба што е можно поскоро да посетите сервис за поправка на гуми за да ви постават нова, исправна гума.

Превенцијата е клучна за намалување на ризикот од вакви ситуации. Редовно проверувајте го притисокот во гумите, барем еднаш месечно, бидејќи нискиот притисок во гумите е најчеста причина за дупната гума.

Визуелно прегледајте ги гумите за оштетувања, исеченици или испакнатини и обрнете внимание на длабочината на шарите. Сигурни информации за одржување на гумите може да најдете и на веб-страницата на производителот.

ТОП ВЕСТИ

ПОСЛЕДНИ ВЕСТИ