Токму така, новата решетка е голема и осветлена, а најдобро од сè е што сега добро му стои. Мерцедес отвори ново поглавје во дизајнот на автомобили со моделот вижн ајконик, концепт возило кое го комбинира наследството на марката со најнапредните технологии од електричната и дигиталната ера. Овој автомобил-показна вежба носи не само визуелен сјај, туку и технолошка револуција во автомобилската индустрија.
![]()
Вижн ајконик е замислен како мост помеѓу минатото и иднината. Тој го препознава наследството на легендарните модели на Mercedes, но и сосема нова визија за мобилност. Возилото е опремено со технологии како што се соларна боја, компјутеризација, автономно возење од ниво 4 и систем за управување преку жица што овозможува електронска контрола без физичка врска помеѓу воланот и тркалата.
Маркус Шефер, член на управниот одбор на Мерцедес бенц група АГ, истакна дека вижн ајконик „ја отелотворува визијата за идната мобилност“ и дека е „доказ за посветеноста на компанијата кон создавање на мобилноста на утрешнината – уште денес“.
![]()
Централниот дизајнерски елемент на вижн ајконик е нова интерпретација на легендарната решетка на ладилникот на Мерцедес. Сјајната хромирана рамка и мрежестата структура од затемнето стакло со интегрирано осветлување ја комбинираат традицијата и дигиталната модерност. Осветлената ѕвезда на хаубата дополнително го нагласува престижот и идентитетот на марката.
![]()
Горден Вагенер, главен дизајнер на Мерцедес бенц, го опиша моделот како „скулптура во движење, почит кон безвременската елеганција и смела изјава за иднината“.
Осветлувањето кај вижн ајконик не е само естетски елемент, туку и средство за емоционална комуникација. Анимираните светлосни низи и интегрираното осветлување на решетката и логото создаваат впечаток на динамичност. Тесните ЛЕД светлосни линии дополнително го нагласуваат неговиот модерен, дигитален идентитет.
![]()
Остатокот од концептот изгледа како нешто што би го возела и Круела де Вил од 101 далматинец. Каросеријата на моделот има впечатлива сличност со легендарниот Мерцедес бенц 540К аутобан куриер од 1938 година, додека задниот дел е инспириран од иконскиот модел 300 СЛ. За да ја дизајнира предната маска Мерцедес навлезе во сопствената историја, користејќи елементи од класичните модели W108, W111 и 600 пулман, создавајќи совршена мешавина од традиција и современа елеганција.
Внатре, вижн ајконик го редефинира луксузот. Инспириран од естетиката на арт деко, ентериерот комбинира врвна изработка, фини материјали и модерна технологија.
![]()
Централниот дел од кабината е структура од лебдечко стакло наречена „Цепелин“, која го открива спојот на аналогниот и дигиталниот свет. Под неа се протега површина со бисерен ефект и месингени детали во златни и сребрени тонови.
Седиштата во сино кадифе евоцираат луксузна атмосфера на дневна соба, додека подот направен во техниката на сламена маркираност оддава почит на традиционалните занаетчиски техники од 17 век популарни во текот на 1920-тите.
![]()
Една од најиновативните технологии вградени во вижн ајконик е соларната боја, фотоволтаичен активен слој кој ја претвора сончевата светлина во енергија. Под идеални услови, 11 квадратни метри површина можат да произведат доволно енергија за дополнителни околу 12.000 километри годишно, во зависност од локацијата и условите на осветлување.
![]()
Мерцедес бенц развива невроморфна компјутеризација, инспирирана од функционирањето на човечкиот мозок. Оваа технологија му овозможува на возилото побрзо и поефикасно да обработува податоци, особено во ситуации на автономно возење. Во споредба со денешните системи, потрошувачката на енергија може да биде до 90 отсто помала.
![]()
Вижн ајконик е замислен како автомобил кој овозможува целосна релаксација за време на возењето. По активирањето на ниво 4 од автономниот систем, возачот може да се опушти, да се одмори или дури и да дремне, додека автомобилот самостојно управува со сообраќајот и паркирањето.
Софистицираните системи на сензори и автоматското паркирање овозможуваат целосно независно управување без потреба од дополнителна инфраструктура. Мерцедес тврди дека овој систем е до десет пати поефикасен од денешните комерцијални системи за автономно возење.





