„Првпат нашите граѓани се ставени пред фундаментален тест дали ЕУ листата ќе остане победничка листа на Западниот Балкан на едни избори“, истакна Османи.
Според него, во услови кога понудите на политичките партии се разликуваат во нијанси и кога главната разлика е ЕУ или други алтернативи, Унијата треба да застане во одбрана на вредностите кои ги поддржуваат мнозинството од граѓаните на Македонија, а тоа се вредностите на Европската Унија.
„Верувам дека ваквата парадоксална ситуација кога 80 отсто од граѓаните го поддржуваат членството во Европската Унија, ние сѐ уште да се прашуваме дали ЕУ листата ќе биде победничка на изборите е последица на кампањата на дезинформации што доаѓа главно од Русија“, истакна Османи, додавајќи дека тоа е резултат на долгорочната кампања чија цел е одвлекување на земјите од Западниот Балкан од стратешките цели.
Според него, Западниот Балкан е посебно подложен на манипулациите и мешањето на странските информации, како „мек стомак“ на ЕУ, кој е политички остров надвор од Унијата со недовршен евроинтеграциски и делумен завршен НАТО-интеграциски процес.
Според него, отворените прашања во регионот, како сепаратистичките тенденции во Република Српска, меѓусебното непризнавање на Косово и Србија и „растечката националистичка реторика во Македонија, го прават Западниот Балкан плодна почва за дезинформации и тој како и пред 20 години повторно станува линија на фронтот меѓу Западот и Русија“.
„Руската агресија врз Украина ја зголеми свеста за ранливоста на Западниот Балкан. Токму и пред некој ден американскиот претседател Џо Бајден изјави дека ако Русија победи во војната во Украина, што ќе се случи со Западниот Балкан. Тоа го активира алармот за важноста на регионот и верувам дека клучната битка, дури и битката на наративи и дезинформации, ќе се води во Западниот Балкан“, изјави Османи.
Тој истакна тоа особено го почувствувала Македонија, која цврсто застанала во политичка, дипломатска и воена поддршката на Украина и целосно се усогласила со политиката на ЕУ на санкции поврзани со руската агресија, што земјата ја поставила високо на листата на руските цели на хибридни закани.
„Тоа веднаш се почувствува во интернет сферата каде се ширеа дезинформации за намалување на довербата во институциите и традиционалните медиуми, поттикнување на омразата меѓу луѓето, што во мултиетничка средина е многу чувствително, па дури и поттикнување на внатрешни судири и немири“, додаде Османи.
Според него, во тој контекст се ширела и руската реторика и пропаганда за оцрнување на Украина, дека ЕУ и Западот ја испровоцирале војната и дека владите во Западниот Балкан се виновни за инфлацијата и растот на цените.
Османи истакна дека оваа пропаганда се мултиплицира во Македонија и било само продолжение на она што сме го виделе во 2019 година со референдумот за промена на името, кога се поттикнувале и се повикувале граѓаните на бојкот.
„Референдумот пропадна поради тоа што не беше остварен потребниот одѕив, но подоцна сфативме дека тој бојкот не бил поттикнат од внатрешни политички процеси, туку воден од онлајн ботови со ширење на омраза, а мастермајнот на сето тоа бил надвор од Северна Македонија“, додаде Османи.
Тој потенцира дека сведоци на таквата реторика Македонија била и пред членството во НАТО, како и кога беше усвоен „францускиот предлог“ за старт на преговорите за членство со ЕУ, што резултирало со протести иницирани од лажен нацрт-документ, кој не бил ни близу до она што било договорено меѓу Македонија и Бугарија.
„Затоа мораме да бидеме проактивни во борбата против дезинформациите. Северна Македонија беше прва земја во регионот која усвои сеопфатен акциски план за борба против дезинформациите, подготвен заедно со НАТО и ЕУ“, нагласи Османи.
Според него, Русија стои позади сите обиди за поткопување на стратешките цели на Македонија, како добрососедството и внатрешната кохезија и затоа членство во НАТО се покажало како особено важно, бидејќи сме станале дел од одбранбениот чадор на Алијансата, кој ја зајакнува и отпорноста на дезинформациите.
Тој нагласи дека справувањето со дезинформациите и манипулациите мора да се базира на активна транспарентност, објавување на факти, модерна комуникација и проактивост во промоцијата на вредностите, како што се различностите и солидарноста, во поттикнување на медиумската писменост и разоткривање на дезинформациите и лажните вести.
„Ние не треба да бидеме против, бидејќи не сме ботови. Ботовите тоа го очекуваат од нас, да бидеме против, но напротив ние треба да бидеме за и да бидеме проактивни“, заклучил Османи.