Иако ваквиот напредок ветува, во извештајот се нагласува дека децата со попреченост и натаму се меѓу најранливите деца што пропуштаат квалитетно образование.
„Инклузивното образование не е само стратешки пристап, тоа е заложба за правичност и квалитет во образованието. Обезбедува фер шанса за сите деца, вклучително и за децата со попреченост, да одат на училиште, да учат и да ги развиваат вештините што им се потребни за да напредуваат, рамо до рамо со своите врсници. Кога децата со попреченост учат во иста училница со другите деца, имаат корист сите деца, како и пошироката заедница, преку негување култура на прифаќање и различност. Овој Меѓународен ден на лицата со попреченост, земјата треба да биде мотивирана од досегашниот напредок и да ги забрза реформите за да допре до секое дете“, изјави Лесли Милер, претставничка на УНИЦЕФ.
Извештајот за политики и програми е изработен со помош на податоци од национално истражување и од административни податоци. Тој посочува дека 96 отсто од основните училишта во коишто одат деца со попреченост, имаат инклузивни тимови. Поголемиот дел (68 отсто) имаат ресурсни простории и пристапни рампи, а 60 отсто имаат дефектолог. Освен тоа, бројот на образовни асистенти е удвоен, од 500 во 2021 година на 1.020 асистенти во 2024., што одразува цврста посветеност кон индивидуализирана поддршка.
И покрај овие достигнувања, потребни се континуирани напори за решавање на бариерите, стигмата и потребата од услуги за поддршка на децата со попреченост. На овој Меѓународен ден на лицата со попреченост, УНИЦЕФ ја повикува земјата да остане посветена на инклузивно образование за секое дете. Приоритет се натамошно зајакнување на системот за поддршка за да се олесни целосното вклучување на децата со попреченост во редовните училишта, воведување задолжителна обука за идните наставници во текот на додипломското образование за да се оспособат со вештини за поддршка на индивидуалните потреби на секое дете, натамошно инвестирање во спроведување на Законот за основно образование и развивање на училиштата како центри за образовни, здравствени и социјални услуги за децата со попреченост и другите ранливи деца.