Во календарската година што заврши на 20 март, Иран извезе нафта во вредност од 67 милијарди долари, што е највисока вредност во претходните десет години, пренесува Техеран тајмс цитирајќи проценка на иранската централна банка.
Во претходната иранска календарска година, која заврши на 20 март 2024 година, тие извезоа нафта во вредност од 56 милијарди долари, според проценките на централната банка.
Иран е на третото место во рангирањето на водечките производители во Организацијата на земјите извознички на нафта (ОПЕК), главен купувач на иранска нафта е Кина.
Западните санкции се пречка за извозот на Иран, а производителите во моментов се обидуваат да ги заобиколат со товарење нафта во „пловни складишта“.
Танкерите со статус на „пловни складишта“ не наведуваат на која локација ќе испорачуваат нафта во догледна иднина, објаснува Ројтерс.
Од почетокот на неделата, Иран товарел 2,2 милиони барели нафта дневно на танкери, најмногу во последните пет недели, според најновите податоци од аналитичката компанија Кплер.
Досега Иран извезуваше околу 1,7 милиони барели нафта дневно, објави во вторникот Меѓународната агенција за енергетика (ИЕА), обемот на испораките е повеќе или помалку стабилен, и покрај санкциите воведени од САД на две кинески рафинерии.
Дел од иранската флота со 40 милиони барели нафта е преместен поблиску до Кина за да се ублажи влијанието од можните прекини во транспортот, објасни за Ројтерс компанијата за следење на бродови Вортекс.
Околу десетина танкери со вкупно осум милиони барели нафта беа преместени од областа на Сингапур и закотвени непосредно покрај брегот на Кина, според Вортекс. Ова значи дека уште 20 милиони барели иранска нафта сега се складирани на танкери покрај брегот на Сингапур.
Останатите дванаесет милиони барели беа лоцирани во Персискиот Залив на почетокот на месецот, додаде Вортекс, но нивната моментална локација не е позната.