Фолксваген – од заоблената буба до остриот голф
Првите нови голф модели можеа да се видат во салоните во јули 1974 година. Таму каде што бубата и сите возила со мотор поставен во задниот дел претходно доминирале на сцената со децении, тогаш конечно започна нова ера: онаа на предниот напречен мотор. Фолксваген веќе ја започнал оваа транзиција непосредно со широко и пасат.
Фолксваген се пронаоѓа себеси
Како наследник на легендарната буба кој била произведена во повеќе од 21,5 милиони пати, голфот развиен од Џорџо Џуџаро и Фолксваген дизајн морал да ги исполни високите очекувања за да ја продолжи успешната приказна за најуспешниот автомобил на сите времиња до тој момент. И тоа го направи на секој начин: клиентите беа толку импресионирани од модерниот погонски концепт, пространиот ентериер и новиот дизајн што овозможи голф да се произведе до милион примероци само до октомври 1976 година.
Голф принципот
Во 1974 година, Фолксваген го изјави следното: „Голф нуди максимален простор и безбедност. Тој е бескомпромисно насочен кон практичноста. Ниската предница им дава јасен преглед на возачите, а наклонетата хауба гарантира дека патот точно пред возилото е видлив. Задниот прозорец се протега надолу, правејќи го возењето на назад многу полесно.“ И сето ова се уште важи до денес за секој голф.
Голф и фабриката
Од самиот почеток, фабриката на Фолксваген во Волфсбург и нејзините вработени, исто така, имале корист од успешниот почеток на голф. До денес, повеќе од 20 милиони единици на Голф се изградени само во Волфсбург. 17 милиони голф модели се произведени надвор од Волфсбург во други германски области, како и во Белгија, Бразил, Кина, Малезија, Мексико, Словачка и Јужна Африка. И во оваа смисла, голфот е светска кола. Сепак, неговите технологии отсекогаш биле типични примери за прогресивно германско инженерство.
Голф 1 – Одраз на напредокот. Исто како и сите генерации на голф , првата генерација исто така беше одраз на техничките најмоќни и актуелни автомобилски трендови. И тоа не важи само за генијалното користење на просторот и погонот на возилото на предните тркала. Со првиот голф ГТИ (1976), Фолксваген го иницира динамичниот развој на компактната класа. Голф Д (1976) и подоцнежниот Голф ГТД (1982) го обезбедиле пробивот на дизелот во компактниот сегмент. Во 1979 година, Фолксваген го лансираше голф кабриолет – за некое време најпродаваниот кабриолет во светот. Ова беше како здив на свеж воздух за оваа класа на возила, која дотогаш веќе долго време беше позната како „Голф класа“. Вкупно 6,9 милиони единици од првата генерација на голф, вклучувајќи ги сите деривати, биле продадени на сите континенти до 1983 година – голф така се покажал како достоен наследник на бубата.
Голф 2 – Пресвртница. Денешниот главен дизајнер на Фолксваген, Андреас Минт, го сумира најважниот момент во историјата на голф: „Тоа беше префрлувањето од голф 1 на голф 2. Тогашниот главен дизајнер на Фолксваген, Херберт Шефер, направи сé токму таму. Тој го модернизира вториот голф, но ја задржал препознатливата ДНК од првата генерација. Овој развој е исклучително важен за историјата на голф, што претставува моментот кога голф останува на планот за генерациски развој на овој оригинален модел. Тоа е посебната работа кај голф, а заслугата за ова му припаѓа на Херберт Шафер.“ Технологии како што се контролираниот каталитички конвертор, АБС и погонот на сите тркала го направиле своето деби во голф 2. Вкупно 6,3 милиони голф 2 модели биле произведени помеѓу 1983 и 1991 година.
Голф 3 – Безбедноста на прво место. Од август 1991 година, Фолксваген започна нова ера на безбедност со голф 3. Ова беше првиот модел на линијата на производи достапен со предни воздушни перничиња од 1992 година, а големиот напредок во областа на дизајнот на каросеријата, исто така, доведе до значителни подобрувања во неговите својства. Голем број новитети поврзани со голф 3, кој бил изграден 4,8 милиони пати до 1997 година: на пример, претставуваат воведувањето на првиот шестцилиндричен мотор (VR6), темпомат и странични воздушни прничиња. За прв пат, овој голф исто така бил достапен како модел караванска изведба.
Голф 4 – Иконата. Голф 4 претставен во 1997 година денес се смета за икона на стилот – без сомнение, исто така, поради фактот дека го надминала јазот на голф 1 од 1974 година со неговите јасни карактеристики и впечатливиот Ц-столб. Со голф 4, Фолксваген постигнал нов стандард за квалитет во сегментот. Паралелно, дебито на ЕСП даде понатамошен придонес за развој на безбедносните системи и масовно имплементирање во оваа класа на возила. Во 2002 година, Фолксваген исто така го претставил најспортскиот голф досега врз основа на четвртата генерација: R32 со максимална брзина од 250 километри на час. Во 2003 година, ова беше првиот Фолксваген кој добил ДСГ автоматски менувач со двојна спојка. Голф 4 бил заменет во истата година откако биле изградени 4,9 милиони единици.
Голф 5 – Укинување на класните ограничувања. Со својата извонредна удобност, петтиот голф – кој беше лансиран во 2003 година – беше многу понапред од останатите конкуренти во повисоката средна класа. Истото важи и за квалитетот. Вредност која ја подвлече стабилноста на ласерско заварената каросерија е зголемувањето од 35 отсто на торзионалната ригидност. За прв пат, на достапни стануваат и осум заштитни воздушни перничиња. Покрај тоа, голф 5, кој бил произведен во 3,4 милиони примероци до 2008 година, импресионира со нова мултилинк задна суспензија, биксенон светла и првиот ДСГ автоматски менувач со 7 брзини.
Голф 6 – Високотехнолошка компактна класа. До крајот на јули 2012 година, уште 3,6 милиони голф модели биле произведени само за четири години врз основа на шестата генерација која била воведена во 2008 година. И безбедноста уште еднаш направи голем скок напред: шасијата беше толку стабилна што постигна максимум пет ѕвезди на тестотирањата за безбедност на Еуро енкап. Новите технологии како што се Лајт асист (напредна контрола на светла), Парк асист, хил старт асист и адаптивната контрола на шасијата (ДЦЦ) го направија „Светски автомобил на годината“ во 2009 година еден од најнапредните компактни автомобили во своето време.
Голф 7 – Помала тежина, помала потрошувачка. Во септември 2012 година, Фолксваген ја прослави светската премиера на седмиот голф. Неговата тежина била намалена за 100 килограми во споредба со неговиот претходник, што значи дека потрошувачката на гориво, исто така, е намалена за 23 отсто. Новите технологии како што се Автоматскиот систем за кочење, Адаптивната контрола на темпомат и Предна асистенција вклучувајќи го и системот за итно сопирање во град го заокружија опсегот на системите за помош. Во 2014 година, Фолксваген го постави својот курс кон ерата на електричната мобилност со новиот e-голф. Вкупно 6,3 милиони голф 7 автомобили се произведени до 2019 година.
Голф 8 – Прогресивната модерна ера. Фолксваген го претстави голф 8 во октомври 2019 година. Со своите нови мајлд хибрид и плагин хибридните погони, тој ја наелектризира компактната класа. И како еден од првите компактни автомобили, овозможи помош во возење со Патната асистенција. Дури и основната верзија денес има карактеристики како што се Асистенција за лента, Предна асистенција, ЛЕД светла и автоматски клима уред како стандард. Во комбинација со опционалната адаптивна контрола на шасијата ДЦЦ и менаџерот за динамика на возење, голф 8, исто така, постигнува невидена распространетост помеѓу удобноста и динамиката во оваа класа. Досега се продадени повеќе од еден милион единици.
Сега – во 2024 – новата еволутивна фаза на осмата генерација пристигна. Новиот голф импресионира со систем за информации и забава од следната генерација, поинтуитивен оперативен концепт, поостар преден и заден дизајн, како и ефикасни погонски системи. Тие вклучуваат плагин хибридни погони со зголемен електричен опсег од значително повеќе од 100 километри. Осветленото лого на Фолксваген, исто така, го краси предниот дел за прв пат. Покрај тоа, новиот Голф со гласовна контрола и чатботот ЧетГПТ базиран на вештачка интелигенција уште еднаш ги прави техничките иновации достапни за сите.