среда, 29 мај 2024

Венеција почнува да наплаќа влезници

Оваа недела Венеција ќе почне да наплаќа влезници за еднодневни посетители, што е прв ваков случај во светот. Наплатата е воведена за да се намали притисокот врз древниот италијански град, кој тоне под тежината на масовниот туризам.

Фото: Пиксабеј

Објавено на

часот

Сподели

Почнувајќи од четврток, посетителите кои доаѓаат во градот на еден ден ќе треба да купат билет од пет евра, кој ќе го контролираат инспектори на клучни локации.

Минатата година, 3,2 милиони туристи поминале барем една ноќ во историскиот центар на градот, но десетици илјади други се слеале низ тесните градски улички во текот на денот, често од крузери, за да ги видат знаменитостите, вклучително и плоштадот Свети Марко и мостот Риалто.

Целта на воведувањето билети е да се охрабрат еднодневните патници да доаѓаат во помалку фреквентните периоди со цел да се обидат да ја разредат најголемата гужва.

Првично, билетите ќе бидат потребни само за 29 главни туристички денови во текот на 2024 година, главно за време на викендите од мај до јули.

Дали оваа мерка ќе даде резултати, внимателно ќе се следи и во другите туристички дестинации низ светот кои се борат да се справат со масовниот туризам.

Во Шпанија, втората најпосетувана земја во светот по Франција, десетици илјади луѓе протестираа во саботата на Канарските острови барајќи ограничување на бројот на посетители на архипелагот.

Луиџи Бруњаро, градоначалникот на Венеција, го опиша потегот како „експеримент, прв во светот, кој има за цел да ја направи Венеција попријатна за живеење“.

Венеција, која се простира на повеќе од 100 мали острови и островчиња во североисточна Италија, се смета за еден од најубавите градови во светот.

УНЕСКО го вброи градот и неговата лагуна како светско наследство во 1987 година, наведувајќи го како „извонредно архитектонско ремек-дело“.

Сепак, организацијата на ОН минатата година се закани дека ќе ја стави Венеција на својата листа на загрозено наследство, наведувајќи ги како причина масовниот туризам и зголемувањето на нивото на водата што се припишува на климатските промени.

Долго време се дискутираше за системот за наплата на билети, но неговата имплементација постојано беше одложувана поради загриженоста дека сериозно ќе ги намали приходите од туризмот и ќе ја загрози слободата на движење.

Градските советници од опозицијата тврдат дека од ова нема да има никаква корист. „Педесет евра можеа да помогнат“, рече еден од нив, Џанфранко Бетин.

Во 2021 година, Венеција воведе забрана за масовни крузери, од кои секојдневно излегуваат илјадници туристи, пренасочувајќи ги кон подалечно индустриско пристаниште.

Градоначалникот на Венеција вети дека новиот систем ќе биде наметнат „нежно“, без строги контроли и редици за билети, отфрлајќи ги шпекулациите дека градот ќе поставува бариери или контролни пунктови на улиците.

Инспекторите ќе бидат стационирани во и околу главните влезови на градот, особено на железничката станица Санта Лусија, проверувајќи ги посетителите на лице место.

Туристите кои немаат билет ќе добијат инструкции како да купат, но може да ризикуваат казни од 50 до 300 евра ако не послушаат.

Ќе ги плаќаат само дневните туристи кои ќе дојдат во стариот дел од 08:30 до 16:00 часот, а од ова се изземени оние кои престојуваат во хотели, помлади од 14 години и лицата со посебни потреби.

ТОП ВЕСТИ

ПОСЛЕДНИ ВЕСТИ