Според аналитичарите, Макрон во минатото се обидувал да проектира силен европски став во односите со Кина, внимавајќи да не го антагонизира Пекинг, чија сè поголема самодоверба ги става на тест трговските, безбедносните и дипломатските врски.
„Треба јасно да му стави до знаење на кинеското раководство дека Европа ќе одговори на растечките економски и безбедносни закани од Пекинг, а воедно ќе спречи ескалација на тензиите што би довело до целосна трговска војна и дипломатски колапс“, изјави за Ројтерс Ноа Баркин, кинески аналитичар во „Родиум груп“. „Ова не е лесна порака за пренесување“, додаде тој.
Макрон ќе го започне своето патување во среда со посета на Забранетиот град во Пекинг, а ќе се сретне со претседателот Си Џинпинг во четврток во главниот град и повторно во петок за време на посетата на Ченгду, во југозападната покраина Сечуан.
Неговото доаѓање следи по напнатата посета на претседателката на Европската комисија, Урсула фон дер Лаен, во јули, кога таа рече дека односите меѓу ЕУ и Кина се на „пресвртница“. Британскиот премиер Кир Стармер и германскиот канцелар Фридрих Мерц исто така треба да ја посетат Кина на почетокот на следната година.
Трговските тензии меѓу Кина и Европа ескалираа, бидејќи евтиниот кинески извоз, особено во секторот за челик откако беше исклучен од американскиот пазар, уништува делови од европската индустрија. Исто така, во Европа расте загриженоста за технолошката супериорност на Кина во секторот за електрични возила и нејзината доминација во преработката на ретки метали, што би можело да ги загрози испораките за клучните европски индустрии.
Додека царините на Вашингтон влијаат врз глобалната трговија, Пекинг ја користи можноста да се претстави како сигурен деловен партнер, надевајќи се дека ќе ги ублажи европските загрижености за поддршката на Кина за Русија и нејзиниот модел на индустрија субвенциониран од државата.
Пред патувањето, советниците на Макрон рекоа дека францускиот претседател ќе се залага за балансирање на трговските односи, охрабрувајќи ја Кина да ја зголеми домашната потрошувачка и надевајќи се на „споделба на придобивките од иновациите“ за да може Европа да добие пристап до кинеската технологија.
За да се справи со растечките загрижености, Европската Унија наскоро треба да открие нова доктрина за економска безбедност, што би можело да доведе до поагресивна употреба на трговските инструменти против Кина. Франција, чии производители на автомобили имаат занемарлива продажба во Кина, но се под притисок да преминат на електрични возила, ја поддржа иницијативата на Европската комисија за зголемување на царините за увоз на кинески електрични автомобили.
Париз, исто така, беше во спор со Пекинг повеќе од една година поради истрагата на Кина за увоз на бренди, потег што се смета за одмазда за поддршката на Франција за царините за електрични возила, пред да се постигне привремено примирје.
И покрај неодамнешното отворање на нова производствена линија во Кина, извори од индустријата велат дека Ербас веројатно нема да ја обезбеди долгоочекуваната нарачка за до 500 авиони за време на посетата на Макрон. Ваквите договори му даваат на Пекинг адут во преговорите со Вашингтон, кој врши притисок за нови нарачки од Боинг.
Макрон исто така ќе мора да внимава да не ги повтори грешките од неговото последно патување во 2023 година, кога неговите коментари за Тајван во интервју на повратниот лет предизвикаа остра реакција во Соединетите Држави.
„Макрон не може да си дозволи да дејствува толку произволно како што правеше во 2023 година“, рече Баркин, додавајќи дека коментарите според кои се чини одбива да заземе страна меѓу Кина и САД „создадоа лажен впечаток за тоа каква всушност била француската политика кон Кина“.
Француските советници велат дека Макрон ќе се залага за статус кво во Тајван и ќе ја повика Кина да избегне ескалација, особено по неодамнешните јапонски коментари за островот што предизвикаа дипломатски спор со Пекинг.
„Очекувам дека овој пат ќе биде подисциплиниран“, заклучи Баркин. „Има многу повеќе во игра за Франција и за Европа“.






