Бродот, кој поморските организации го идентификуваа како „Бела 1“, одбил да дозволи качување од страна на Крајбрежната стража. Тоа значи дека задачата најверојатно ќе падне на еден од само двата специјализирани тима — познати како Тимови за поморски безбедносен одговор — кои можат да се качуваат на пловила во вакви околности, вклучително и со спуштање со јажиња од хеликоптери.
Повеќедневното следење ја нагласува несразмерноста меѓу желбата на администрацијата на Доналд Трамп да запленува санкционирани танкери за нафта во близина на Венецуела и ограничените ресурси на агенцијата што главно ги спроведува операциите — Крајбрежната стража.
За разлика од Американската морнарица, Крајбрежната стража може да спроведува дејствија за спроведување на законот, вклучително и качување и запленување бродови што се под американски санкции.
Трамп претходно овој месец нареди „блокада“ на сите санкционирани танкери за нафта што влегуваат и излегуваат од Венецуела, во најновиот потег на Вашингтон за зголемување на притисокот врз венецуелскиот претседател Николас Мадуро.
Крајбрежната стража последниве недели заплени два танкери за нафта во близина на Венецуела. По првата заплена, американската државна обвинителка Пам Бонди објави видео од 45 секунди на кое се гледаат два хеликоптери како се приближуваат кон брод, а вооружени лица во камуфлажа се спуштаат на палубата.
Во саботата, во објава на социјалните мрежи од Министерството за внатрешна безбедност на САД, кое ја надгледува Крајбрежната стража, можеа да се видат офицери на Крајбрежната стража на носачот на авиони „Џералд Форд“, кои се подготвуваат да го запленат танкерот „Сенчурис“, вториот брод на кој САД се качија.
Американски функционер, кој за Ројтерс зборувал под услов на анонимност, изјави дека офицерите на Крајбрежната стража на „Џералд Форд“ биле од Тимот за поморски безбедносен одговор и дека во тој момент биле предалеку од „Бела 1“ за да спроведат операција на качување.
„Постојат ограничен број тимови што се обучени за вакви типови качувања“, изјави Кори Ренслем, извршен директор на поморската безбедносна компанија „Драјад глобал“ и поранешен припадник на Крајбрежната стража.
Министерството за внатрешна безбедност не одговорило веднаш на барањето за коментар, а Ројтерс не можел да утврди кои други причини, доколку постојат, довеле до тоа Крајбрежната стража сè уште да не го заплени бродот.
Белата куќа соопшти дека Соединетите Американски Држави сè уште се во „активно следење на санкциониран брод од таканаречената темна флота, кој е дел од нелегалното заобиколување на санкциите на Венецуела“.
Американската крајбрежна стража е род на вооружените сили, но е дел од Министерството за внатрешна безбедност.
Соединетите Американски Држави распоредија значителна воена сила во Карибите, вклучително и носач на авиони, борбени авиони и други воени бродови. Во последните денови, според посебен извор, во Агуадиља, Порторико, пристигнаа и летала „Оспреј“, како и дополнителни авиони МЦ-130Ј „Командо II“.
Крајбрежната стража, пак, располага со далеку помалку ресурси.
Службата со години укажува дека ѝ недостасуваат ресурси за ефикасно извршување на растечкиот број задачи, вклучително операции за пребарување и спасување и заплени на дрога.
Во ноември Крајбрежната стража објави дека запленила околу 22.000 килограми дрога, во вредност поголема од 362 милиони долари, во источен Пацифик.
„Крајбрежната стража се наоѓа во сериозна криза на подготвеност што се градела со децении“, изјави адмиралот Кевин Ланди, кој ја предводи Крајбрежната стража, пред пратениците во јуни.
За фискалната година што завршува во септември 2026 година, Крајбрежната стража побара 14,6 милијарди долари. Дополнително ќе добие уште 25 милијарди долари преку сеопфатниот закон за трошење и даноци, познат како „Законот ‘Еден голем убав закон’“.
„Нашата Крајбрежна стража е помалку подготвена отколку во кој било момент во последните 80 години, од крајот на Втората светска војна. Надолниот спирален тренд на подготвеност на кој се наоѓаме не е одржлив“, изјави Ланди претходно оваа година.






