сабота, 15 ноември 2025

Москва гради ново пристаниште на Волга, ќе се поврзе со Касписко и Црно Море

Русија намерава во рамки на проширувањето на специјалната економска зона да изгради товарно пристаниште на Волга во Нижегородската област за да им го олесни пристапот на компаниите до меѓународните пазари преку Касписко Море и Црно Море, објави регионалната администрација. Пристаништето во Нижегород, на северниот брег на Волга, веќе е поврзано преку водни патишта со Балтичко и Бело Море на север и со Касписко Езеро и Црно Море на југ. Новото пристаниште ќе биде изградено „отспротива“, на јужниот брег на Волга, во градот Бор.

Фото: ЕПА

Објавено на

часот

Сподели

„Очекуваме дека (новото пристаниште) значително ќе го зголеми обемот на речните испораки и ќе им овозможи на компаниите од Нижегород да стигнат до меѓународните пазари преку Касписко Езеро и сливот на Црно Море“, кажа гувернерот на Нижегородската област Глеб Никитин.

Како дел од проширувањето на специјалната економска зона во Нижегородската област веднаш до пристаништето, планирана е и изградба на нови производствени капацитети, а десет компании од металуршкиот, логистичкиот и земјоделско-индустрискиот сектор ветиле дека ќе инвестираат, објави новинската агенција Интерфакс.

Новото речно пристаниште се гради врз основа на изградбата на транспортна инфраструктура на Меѓународниот транспортен коридор север-југ (ИНСТЦ), кој треба да го поврзе Балтичко Море со Индиски Океан преку Касписко Море и Ормускиот теснец.

Коридорот се протега од Санкт Петербург во Финскиот Залив и преку Москва и Волгоград стигнува до Касписко Езеро, до кое, заедно со Русија, имаат пристап Казахстан, Туркменистан, Иран и Азербејџан. Од руското пристаниште Астрахан, бродовите би пристигнувале во иранското пристаниште Бандар Ахали преку Касписко Езеро.

Врската би продолжила по железница и пат до иранското пристаниште на брегот на Ормускиот теснец, Бандар Абас, кое потоа би било поврзано со бродови преку Индиски Океан до Мумбаи. Планот предвидува изградба на патишта по должината на брегот на Касписко Езеро, во Казахстан, Туркменистан, Узбекистан и Азербејџан.

Договорот за изградба на таа транспортна рута долга 7.200 километри беше потпишан во 2000 година од Русија, Иран и Индија, а подоцна му се придружија Азербејџан, Белорусија и земјите од Централна Азија.

Досега, 75 отсто од планираната инфраструктура е завршена и работата напредува добро, и покрај геополитичката нестабилност на Блискиот Исток, оцени во јуни оваа година институтот Заливски истражувачки центар (ГРЦ), со седиште во Саудиска Арабија, фокусиран на поширокиот регион на Персискиот Залив, кој, заедно со шесте членки на Советот за соработка ги вклучува и Иран, Ирак и Јемен.

Изградбата на инфраструктура на коридорот север-југ беше и тема на самитот на кој лидерите на Русија, Казахстан, Узбекистан, Туркменистан и Киргистан се собраа во Душанбе на почетокот на октомври, изразувајќи ја својата желба за заеднички развој на тој проект, според извештајот на Азија њуз.

Коридорот север-југ е особено важен за Москва бидејќи транспортот на стоки преку Касписко Езеро ѝ овозможува да ги избегне острите западни санкции. Така, на пример, руската трговија со Иран во 2024 година скокна за 16 проценти, на 4,8 милијарди долари.

ТОП ВЕСТИ

ПОСЛЕДНИ ВЕСТИ