вторник, 9 декември 2025

Мистеријата на руските авиони кои стојат на германските аеродроми

Три сино-бели големи авиони кои стојат до контролната кула на аеродромот Лајпциг/Хале повеќе не смеат да летаат. Станува збор за товарни авиони од типот антонов АН-124, кои припаѓаат на руската компанија за товарна авијација Волга Дњепр и се предмет на забрана за полетување и летање повеќе од три години поради санкциите на Европската Унија против Русија, пишува Дојче веле.

Фото: ЕПА

Објавено на

часот

Сподели

Сепак, овие џиновски авиони не би можеле да летаат во секој случај: и поради редовното сервисирање, поради кое авионите пристигнале во Лајпциг во февруари 2022 година, нивните мотори беа отстранети. Каде се моторите, дали можеби биле транспортирани во Русија, не се знае.

И тие не се единствените: според информациите од ВДР, вкупно седум авиони низ Германија се предмет на забрана за летање од 28 февруари 2022 година во согласност со Регулативата на ЕУ 833/2014. На аеродромот Келн/Бон, на пример, има боинг 737 на товарната авиокомпанија Атран од Москва и бомбардиер челинџер 300 на авиокомпанијата Утеар. На аеродромот Франкфурт/Хан се наоѓа боинг 747 на британската карго компанија Каргол огикер, која морала да ги прекине операциите во 2022 година поради санкциите поврзани со конфликтот во Украина и набргу потоа банкротирала. Каргол огикер била подружница со руски сопственици. „Овластен корисник“ на средствата на таа компанија завршил на британската листа на санкции.

Матење со сопственоста

Ербас А320 изнајмен од руската компанија Аерофлот стоел паркиран на аеродромот во Минхен повеќе од 800 дена. Во јуни 2024 година, авионот конечно полетал и прво одлетал за Чешка. Кинеските сопственици го презеле авионот и ја платиле отворената сметка од повеќе од 460.000 евра.

Портпаролот на германското министерство за транспорт, кое е одговорно за спроведување на санкциите на ЕУ поврзани со воздушниот сообраќај, по истрагата изјави дека е познато дека други авиони се наоѓаат во Германија, но дека „поради тековните истражни постапки за необјаснети сопственички односи“ не можат да се дадат конечни информации.

По рускиот напад врз Украина во февруари 2022 година и пакетот санкции на ЕУ што произлезе од него, во Германија беше формирана работна група за спроведување на санкциите. Водечки министерства беа министерството за економија и финансии, во соработка со служби како што се Федералната криминална канцеларија (БКА) и германската разузнавачка служба БНД.

Во јануари 2023 година, задачите на работната група конечно се префрлени на новоформираната дирекција во царинската управа – Централната канцеларија за спроведување на санкции (ЗфС). Оттогаш, таа канцеларија е задолжена за откривање и замрзнување на средствата на санкционираните лица и компании во Германија. Ова вклучува, покрај паричните средства во банки и недвижности, возила, бродови и авиони.

Истрагите често се тешки. Односите на вистинската сопственост често се кријат од сложена и прекугранична мрежа на компании и посредници.

Приватниот авион на мртвиот шеф на Вагнер групата?

Веројатно ова е случај и со авионот што со години се наоѓа на аеродромот Берлин-Бранденбург: во октомври 2020 година, бел приватен авион од типот хокер 800ХП дошол од Санкт Петербург во Германија – очигледно за одржување. Оттогаш, авионот не ја напуштил Германија.

Авионот, кој има простор за до осум патници и дострел од повеќе од 4.600 километри, веќе бил во фокусот на американските власти пред руската војна против Украина. Тие се убедени дека авионот му припаѓал на сега починатиот шеф на руската платеничка група Вагнер, Евгениј Пригожин.

Според Американците, сопственоста на веројатниот авион на Пригожин, кој претежно летал помеѓу Москва, Санкт Петербург, Сочи и Турција, се протега преку цела мрежа лажни компании. На хартија, авионот припаѓа на компанија од Сан Марино, а понатамошните траги на сопственост водат до компанија од Санкт Петербург која била задолжена за работењето и одржувањето на авионите на Вагнер групата.

Како што објави неделникот Цајт, американските власти наводно побарале од германската влада да го заплени авионот на почетокот на 2022 година. Сепак, меѓу германските власти имало несогласување околу тоа дали ова е законски можно. Наместо конфискација, прво била покрената царинска постапка за да се провери дали сè е во ред со одржувањето на авионот одржување. Авионот привремено не смеел да се мрдне.

„Паркингот“ се наплаќа само при полетување

Потоа Русија ја нападна Украина, следеа бројни пакети санкции од ЕУ, а во август 2023 година и откако неговата платеничка група се побуни против Кремљ, шефот на Вагнер, Пригожин, загина во сè уште нерешена авионска несреќа во Русија.

Споменатиот авион стои на аеродромот во Берлин речиси пет години. Веќе во пролетта 2023 година, трошоците за сместување на авионот изнесуваа околу 37.000 евра. „Во принцип, трошоците што ги наплаќаме се фактурираат само кога авионот сака повторно да го напушти аеродромот“, изјави тогаш портпаролката на аеродромот. „Бидејќи споменатиот авион сè уште е во зоната на аеродромот, сè уште не е издадена фактура“. Прашање е дали трошоците некогаш ќе бидат надоместени.

Во случајот со трите авиони антонов, кои со години се редовни гости на аеродромот Лајпциг/Хале, ситуацијата е поинаква. Според портпаролот на аеродромот, надоместоците за сместување на авионите ги плаќаат сопствениците, односно руската авиокомпанија. Тие очигледно сакаат еден ден да ги вратат назад.

ТОП ВЕСТИ

ПОСЛЕДНИ ВЕСТИ