Како цел на договорот е формулирано дека двете земји „се водени од желбата, во контекст на фундаменталните промени во геополитичкото опкружување, да ги здружат силите за на своите граѓанки и граѓани, како на своите отворени, демократски општества, да им обезбедат иднина обележана со просперитет, безбедност и одржливост“, пишува Дојче веле.
Што пишува во договорот?
По брегзитот, Германија и Обединетото Кралство сакаат повторно поблиску да соработуваат. Што предвидува таканаречениот договор за пријателство и кои области ги опфаќа?
Еве преглед на главните точки:
Безбедност
Германија и Обединетото Кралство ја потврдуваат блиската соработка во оваа област. Забележливо е дека се договара клаузула за заемна помош, која треба билатерално да го надополни Членот 5 од договорот за НАТО. Во неа се наведува:
„Свесни за блиската усогласеност на нивните фундаментални интереси и убедени дека не постои стратегиска закана за едната страна што не е и стратегиска закана за другата страна, договорните страни, како блиски сојузници, ја потврдуваат својата длабока посветеност на меѓусебната одбрана и си обезбедуваат меѓусебна помош во случај на оружен напад врз другата страна, вклучително и воени средства.“
Ова треба да важи и за нови области како што е сајбер-безбедноста.
Политика на вооружување
На пример, договорено е да се развие ракета со дострел од повеќе од 2.000 километри. Германија и Обединетото Кралство веќе ја објавија оваа цел кон средината на мај. Таков систем на оружје сè уште не постои во европско производство.
Планирана е и поблиска соработка во развојот на беспилотни воздушни системи, проекти како што е оклопниот транспортер „Боксер“, на источното крило на НАТО и во областа на подводната безбедност во Северно Море. Треба да се прошири соработката во извозот на оружје.
Треба да се олесни извозот на заеднички произведената воена опрема. Германија честопати ги блокираше ваквите проекти поради многу строгите правила. Британците се надеваат дека промената на насоката ќе донесе дополнителен извоз во вредност од милијарди.
Украина
Двете земји ветија дека ќе продолжат да ја поддржуваат Украина – во нејзината одбрана од Русија, но и во нејзината реконструкција.
Западен Балкан
Велика Британија, исто така, сака да учествува во таканаречениот Берлински процес, кој има цел да ги приближи земјите од Западен Балкан до Европската Унија преку зголемена меѓурегионална соработка.
Миграциската политика
За борба против нерегуларната миграција, двете земји сакаат да воспостават сопствен акционен план. Борбата против трговијата со луѓе ќе се подобри, меѓу другото, преку меѓусебна правна помош, поддршка во гонењето на криминалците и ефикасна гранична контрола.
Повеќе од 20.000 бегалци го преминале Ламанш од почетокот на годината. Германија се смета за транзитна точка за гумените чамци и друга опрема, како и преодна станица за мигрантите.
Соработката во борбата против прекуграничниот криминал, исто така, треба да се засили. Ова особено се однесува на перењето пари, нелегалните финансиски текови и трговијата со дрога.
Патувањата
До крајот на годинава треба да биде можно патување без виза за училишни групи помеѓу Обединетото Кралство и Германија. Сегашниот проблем е што учениците без германски пасош – на пример од Сирија или Авганистан – мора да аплицираат за виза за Обединетото Кралство, што често е комплицирано. За да не се исклучат ефикасно овие деца од училишните екскурзии, некои училишта во моментов целосно се откажуваат од размени со Обединетото Кралство.
Од крајот на август, патувањето на Британците во Германија ќе биде олеснето преку таканаречените терминали „Е-порти“ на граничните премини. Причината за сегашната регулатива е тоа што Обединетото Кралство не само што ја напушти ЕУ, туку никогаш не се приклучи во Шенген-зоната – што им создава значителни тешкотии на Британците при патувањето во ЕУ.
Економијата
Договорен е германско-британски економски форум. Соработката треба да се прошири во областите на висока технологија и деловни финансии.
Енергијата
Двете земји сакаат да соработуваат во снабдувањето со енергија преку Северно Море и во изградбата на инфраструктура за водород и ЦО₂.
Транспортот
За десет години, треба да сообраќаат првите директни возови од Германија до Велика Британија – под Ламанш. Во моментов, ова е можно само со трансфер, поради пасошката контрола. Ќе се формира работна група за спроведување на железничката врска.






