недела, 14 декември 2025

Британците поради долг го заробија црногорскиот брод „Котор“

Товарниот брод „Котор“ на компанијата Црногорска пловидба од Котор е официјално запленет во Велика Британија од саботата попладне по наредба на Високиот суд на правдата на Британскиот адмиралитет.

Фото: Црногорска пловидба

Објавено на

часот

Сподели

Судот ја издал наредбата до поморските власти официјално да го запленат „Котор“ бидејќи тоа го побарала данската компанија Клипер булк, која била претходен закупец на бродовите на „Црногорска пловидба“.

Како што е наведено во придружната документација на наредбата за запленување на „Котор“, до која имал пристап подгорички Вијести, Клипер булк веќе води постапка против Црногорска пловидба пред лондонската арбитража, со оглед на тоа што компанијата наводно ѝ должи 160.619 долари за наводно преплатена кирија што ја платила за „Котор“, односно уште 129.755,75 долари преплатена кирија за бродот. „Дваесет и први мај“.

Сè што се случи во меѓувреме со Црногорска пловидба, која црногорското министерство за поморски работи намерно ја довело во стечај, а потоа и покренало постапка за нејзино затворање, ја предизвика одлуката на Данците да бараат запленување на „Котор“, кој Црногорска пловидба се обидува да го продаде, за да се осигура дека побарувањето на компанијата Клипер булк, кое сè уште не е намирено пред арбитражата, ќе биде исплатено.

„Тужителот (Клипер булк) е загрижен за финансиската состојба на должникот (Црногорска пловидба) и неговата способност да ги исполни обврските од арбитражата покрената против него, и затоа бара судска одлука за средствата на должникот, со цел да се обезбедат побарувањата на тужителот против должникот покренати пред арбитражата во Лондон“, пишува во документацијата, која ја објавува Вијести.

Во согласност со одлуката на судот, Британската гранична служба му наложила на капетанот на пристаништето Тајн, каде што моментално се наоѓа „Котор“, да го заплени бродот и да го чува во пристаништето на безбеден и сигурен начин до понатамошната одлука на судот.

Наредбата за заплена на бродот стапи на сила во сабота во 12 часот. Ова може значително да го комплицира процесот на итна продажба на „Котор“, кој, по наредба на министерството за поморски работи и владата, собранието на акционери на Црногорска пловидба му наложило на раководството на таа државна компанија веднаш да го спроведе.

Од 4 август, по наредба на британската инспекција, „Котор“ е во статус на задржан брод во тоа пристаниште, поради вкупно 22 недостатоци од техничка и процедурална природа откриени на него, од кои најсериозен е што нема соодветна имплементација на Системот за управување со безбедноста и меѓународната ИСМ конвенција за управување со безбедносни системи.

Црногорска пловидба веќе им должи околу 950.000 долари на американските компании Моран тоуинг и Колонијал за пристанишни и реморкерски услуги пружени на „Котор“ за време на неодамнешното присилно задржување во американското пристаниште Савана.

Според неофицијални информации на Вијести, ситуацијата на вториот брод на оваа компанија „Дваесет и први мај“, кој моментално плови од Тајланд до Сингапур, каде што се очекува на 12 август, воопшто не е добра, бидејќи дел од незадоволниот екипаж наводно се заканува со штрајк, а капетанот на бродот веќе побарал да биде истоварен и вратен дома.

Додека сето ова се случува, претседателот на Управниот одбор на Црногорска пловидба Петар Јанковиќ води полемики преку медиумите со новинари кои ги обвинува дека со објавувањето на наодите од инспекцијата на за лошо управување со бродот предизвикале голема штета на таа компанија, на знамето на Црна Гора и на угледот на министерството за поморски работи.

Министерството, од друга страна, тврди дека наводно повеќе нема никаква законска можност да ѝ помогне на Црногорска пловидба за да може државната компанија да се спаси себеси и своите бродови. Министерството е на колективен годишен одмор од 4 август и не се огласува за сè покомплицираната криза во Црногорска пловидба.

ТОП ВЕСТИ

ПОСЛЕДНИ ВЕСТИ