вторник, 9 декември 2025

Глумецот кого Марлон Брандо го сметал за најголем на сите времиња

Ретко која холивудска ѕвезда може да се спореди со наследството на Марлон Брандо, гигантот на американското кино, кого многумина го сметаат за најдобар актер на сите времиња, пишува списанието Фар аут. Иако имиња како Даниел Деј-Луис, Хоакин Феникс и Филип Сејмур Хофман често се споменуваат во ист контекст, огромниот број моќни улоги на Брандо, заедно со неговата мистериозна личност, го прават несомнен великан.

Фото: ЕПА

Објавено на

часот

Сподели

Лесно е да се заборави колку е тешко да се стане икона во Холивуд, каде што многу ѕвезди блескаат накратко, а брзо се забораваат. Но, Брандо остави неизбришлив белег, а неговото наследство е вткаено во самата срж на филмската уметност.

Најпознат по соработката со Френсис Форд Копола на класиците од 1970-тите „Апокалипса сега“ и „Кум“, Брандо беше почитуван многу пред тоа. Тој имаше низа признати улоги во филмови како што се „Едноокиот Џек“ (1961), „Момци и девојки“ (1955) и „На доковите на Њујорк“ (1954). Во текот на кариерата беше номиниран за осум „оскари“, а освои два пред повлекувањето од светот на филмот на преминот во новиот милениум.

Со својот методичен пристап кон глумата, Брандо ја трансформираше модерната глума, стремејќи се да ја прикаже автентичноста на ликовите подалеку од холивудскиот гламур.

Сепак, Брандо не создаваше независно. Тој самиот имаше свои глумци идоли, вклучувајќи ги Џејмс Кегни, Џон Баримор, Фредерик Марч и Спенсер Трејси. Сепак, ниту еден од нив не можеше да се спореди со Пол Муни, оригиналниот Лице со лузна, со кого Брандо настапи во театарската продукција на „Знамето е родено“ во 1946 година. Брандо потоа изјави дека изведбата на Муни била „најдобрата глума што сум ја видел во мојот живот“.

Во подоцнежно интервју, кога го прашале кој е најголемиот актер што некогаш го видел, Брандо одговорил: „(Пол) Муни, мојот прв херој. Веројатно затоа што моите родители ме однесоа во театар да го гледам кога сè уште се викаше Муни Вајзенфројнд. Го запознав кон крајот на неговиот живот кога работеше на „Наследи го ветерот“ на Бродвеј.“

Освен што е театарска икона, Муни глумеше во голем број влијателни рани холивудски филмови, како што се ноар драмата „Јас сум бегалец од Чејн генг“ и „Животот на Емил Зола“. Муни и Брандо беа подеднакво опуштени на сцената и пред камерата, поседувајќи ненаметлива моќ во комбинација со искрена ранливост што ги правеше двајцата незаменливи.

За жал, Муни и Брандо никогаш повеќе не работеа заедно. Муни работеше претежно на телевизија до неговата смрт во 1967 година, додека кариерата на Брандо доби необичен пресврт по 1970-тите, со улоги во филмови како „Супермен II: Верзијата на Ричард Донер“ и контроверзниот „Островот на доктор Моро“ од 1996 година.

ТОП ВЕСТИ

ПОСЛЕДНИ ВЕСТИ