„Не ми се допадна, па им реков дека ако нивниот разговор во живо не вреди за нивното време, тогаш ниту позицијата не вреди за моето, и се откажав“, изјави Стот.
Стот го споделил своето искуство на социјалните мрежи, каде што вели дека добил речиси едногласна поддршка од луѓе кои веруваат дека интервјуата со вештачка интелигенција „не се добра идеја“.
„Се почувствував непочитуван затоа што не беа подготвени да одвојат време за разговор со кандидатите“, додаде тој. „Кога влегувате во нова компанија или тим, личноста игра голема улога – тоа не може да се сведе на бројки, па е контрадикторно што вештачката интелигенција се користи токму за тоа.“
Сепак, Стот признава дека вештачката интелигенција „може да биде исклучително корисна“ кога се применува на вистинските задачи, како автоматизацијата на рутински работи. „Не секој е во позиција да одбие интервју, но ако доволно од нас кажат ‘не’, можеби таквата практика нема да се прошири“, заклучи тој.
Експерти: Човечкиот фактор е незаменлив
Лук Ботомли, директор на агенцијата за вработување „Џејмс Реј Рекрутмент“, изјави дека вештачката интелигенција станува „сè поважен дел од бизнисот“. „Верувам дека вештачката интелигенција ќе мора да се интегрира во работните процеси или компаниите ќе заостанат. Тоа е еднонасочна улица што сите мора да ја следиме“, рече Ботомли, но додаде: „Кога станува збор за човечкиот фактор, нема замена за него“.
Според него, користењето на вештачка интелигенција во процесот на селекција може да доведе до тоа работодавците „да пропуштат исклучителни кандидати“. „Разговорот еден на еден ви овозможува да ја запознаете личноста и да разберете што може да донесе во улогата – тоа не можете да го добиете од робот“, истакна тој.
Хајфа Мохзаини, виш советник за технологија во CIPD, професионалната организација за управување со човечки ресурси, има сличен став. „Работодавците мора да најдат рамнотежа помеѓу примената на вештачката интелигенција и човечката интеракција при вработување и да ги земат предвид преференциите на кандидатите, за да не изгубат талентирани поединци“, рече таа.
Таа додаде дека, иако чатбот може да биде економично решение, може и да ги одврати некои кандидати. „Компаниите треба однапред да ги информираат кандидатите за користењето на вештачката интелигенција и јасно да објаснат на кој начин тоа може да им користи“, советуваше таа.






