петок, 1 март 2024

Парижаните гласаа за воведување три пати повисока цена за паркирање на големи автомобили

Парижаните гласаа за тројно зголемување на трошоците за паркирање на спортските теренски возила (СУВ). На вчерашниот референдум, кој будно го следеа и други главни градови, 54,6 отсто од луѓето гласаа за посебни давачки за паркирање теренци, покажуваат привремените резултати.

Фото: Пиксабеј

Објавено на

часот

Сподели

Сепак, одѕивот – од околу 5,7% од регистрираните гласачи во Париз – беше помал отколку што се надеваа зелените активисти.

„Парижаните направија јасен избор… ќе следат и други градови“, рече социјалистичката градоначалничка на Париз, Ан Идалго, додавајќи дека безбедноста на патиштата и загадувањето на воздухот се клучни причини за гласањето.

Идалго претходно изјави дека зголемувањето на цените за паркирање на големи возила е „облик на социјална правда“. Таа рече дека предлогот е намерно насочен против најбогатите возачи на скапи, тешки автомобили што загадуваат кои сè уште не го промениле своето однесување за да одговорат на климатската криза, пишува Гардијан.

Новите цени за паркирање би можеле да стапат на сила на почетокот на септември. Цената за паркирање СУВ на улица ќе се зголеми на 18 евра за час во центарот на Париз и 12 евра за час во остатокот од градот.

Цените ќе важат за возила со тежина над 1,6 тони со мотор со внатрешно согорување или хибридни возила и електрични возила со тежина над 2 тона.

Тони Ренучи, директор на групата која се бори за квалитетот на воздухот Респир, рече: „Резултатот од гласањето е победа за квалитетот на животот на жителите на Париз“. Тој додаде дека Париз испраќа порака дека „присуството на овие чудовишта на тркала повеќе не е добредојдено на улиците“.

Емануел Грегоар, заменик-градоначалник на Париз, објави на Икс: „Потешки, поопасни, повеќе загадуваат… теренците се еколошка катастрофа“.

Минатата година, Париз одржа слично гласање за тоа дали да ги забрани изнајмените електрични скутери и последователно стана првиот европски главен град што го стори тоа. Одѕивот за тоа гласање – 103.000 луѓе, околу 7% од регистрираните гласачи – беше поголем отколку на гласањето за теренците.

Под водство на Идалго, Париз со години го зголемува притисокот врз возачите со зголемување на трошоците за паркирање и постепено забранување на дизел возилата, истовремено проширувајќи ја мрежата на велосипедски патеки во преполниот главен град. Градот го намали бројот на улични паркинг места за возачите да користат подземен паркинг.

Помеѓу крајот на блокадите поради коронавирусот и 2023 година, дошло до зголемување од 71 отсто во користењето велосипед, објави градското собрание.

Заменик-градоначалникот на Париз задолжен за транспорт, Дејвид Белијард од Партијата на зелените рече дека околу 10 отсто од возилата во Париз ќе бидат погодени со повисоки такси за паркирање, што може да му донесе на градот до 35 милиони евра годишно.

Лоби-групата возачи „40 милион Дотомобилист“ тврди дека возачите треба да ја имаат слободата да одберат какво возило сакаат, предупредувајќи дека потегот за покачување на цените за паркирање е неоправдан и дека е дело на „ултра-урбано и антиавтомобилско малцинство“.

ТОП ВЕСТИ

ПОСЛЕДНИ ВЕСТИ