сабота, 22 март 2025

Ограничувањата на брзината во градовите даваат неочекувани резултати

Ограничувањето на брзината од 30 км/ч се покажа како многу ефикасна мерка за намалување на сообраќајните несреќи и смртните случаи. Во италијанскиот град Болоња, каде што беше воведено ограничувањето на 1 јули 2023 година, смртните случаи на патиштата беа преполовени. Во Велс, намалувањето на ограничувањето на брзината на 32,5 км/ч (20 милји на час) доведе до трето намалување на смртните случаи и сериозни несреќи.

Фото: Пиксабej

Објавено на

часот

Сподели

Говорејќи во Европскиот парламент, комесарот на Европската комисија за клима, нето нула емисии и одржлив раст, Вопка Хоекстра, ја истакна важноста од воведување пониски ограничувања на брзината во 40 европски градови. Придобивките од ваквите мерки ја надминуваат безбедноста на патиштата.

Во Брисел, загадувањето со бучава беше намалено на половина кога ограничувањето на брзината беше намалено од 50 на 30 км/ч. Пониските ограничувања на брзината, исто така, доведоа до финансиски заштеди, со тоа што возачите од Велс, на пример, заштедуваат околу 50 фунти годишно на премии за осигурување. Освен тоа, намалувањето на брзината го поттикна возењето велосипед, јавниот превоз, пешачењето… Ова се аргументите на Европската комисија.

Истражувањето на Џорџ Јанис и Ева Мичелараки од Националниот технички универзитет во Атина сугерира дека ограничувањата од 30 км/ч ја зголемуваат севкупната ефикасност на патиштата, што доведува до пократко време на патување.

Идејата е дека земјите-членки на ЕУ треба да ги овластат локалните политичари да воведат пониски ограничувања на брзината каде што е соодветно. Насочувањето на финансирањето од ЕУ кон проекти со брзина од 30 километри на час во следниот буџет би можело да ги забрза овие придобивки, правејќи ги европските градови побезбедни, потивки и поефикасни.

ТОП ВЕСТИ

ПОСЛЕДНИ ВЕСТИ