сабота, 13 декември 2025

„Македонскиот мермер“ во реклама на автомобилскиот бренд „Киа“ ги вознемири Грците во Австралија

„Киа Австралија“ се соочи со критики од членовите на грчко-австралиската заедница по објавувањето на новата реклама за нивниот автомобил „тасман“, на кој е прикажан камион за транспорт со натпис „Македонски мермер“ покрај столбови од Партенон во грчки стил.

Објавено на

часот

Сподели

Рекламата, во која се појавуваат спортски ѕвезди, меѓу кои се Рафаел Надал и Питер Даикос, поранешен фудбалер во Австралија кој се идентификува како Македонец, беше испратена до „Грик Хералд“ од повеќе читатели загрижени за мешањето на грчките културни симболи со спорната терминологија.

„Разочарувачки е и нечувствително“, рече Стивен, еден од многуте што го контактираа „Грик Хералд“. „Да се ​​прикажуваат слики што јасно се однесуваат на грчкото наследство, како што е Партенон, а потоа да се етикетира како ‘Македонски мермер’ испраќа погрешна порака. Ја замаглува историјата и не го почитува културниот идентитет на Грција.“


Референцата за „Македонски мермер“ – во комбинација со античката грчка архитектура – предизвика конфузија и фрустрација, особено во светлината на долгогодишната историска и политичка чувствителност меѓу Грција и  Македонија.

„Во 2018 година, Преспанскиот договор формално го реши деценискиот спор со признавање на соседната земја како Република Северна Македонија, со експлицитни обврски за воздржување од употреба на симболи и терминологија поврзани со хеленската историја, вклучително и оние поврзани со античка Македонија – регион историски и географски поврзан со северна Грција“, пишува австралискиот медиум, чијашто целна група е очигледно грчката заедница во Австралија.

За многумина во грчката заедница, сликите и јазикот на рекламата се чини дека го поткопуваат тој договор, предизвикувајќи обновени загрижености за културна злоупотреба и дезинформации.

„Не станува збор за политика – станува збор за почитување на културното наследство“, забележа друг загрижен читател. „Кога компаниите користат моќни културни симболи во маркетингот, тие имаат одговорност да бидат точни и чувствителни“.

„Грик Хералд“ се обратил и до „Киа Австралија“ за коментар во врска со сликите во рекламата, употребата на терминот „Македонски мермер“ и дали се земени предвид културните чувствителности, но не добиле одговор до бараниот рок.

Додека „Киа“ продолжува да го промовира својот “тасман јут“ како „инхерентно австралиско“ возило насочено кон традициите и општите потрошувачи, многумина во грчката заедница во Австралија повикуваат на поголема културна свест и почит кога националните брендови се вклучуваат во историски теми и симболи.

ТОП ВЕСТИ

ПОСЛЕДНИ ВЕСТИ