Скопје, вели меѓудругото Ѓорѓиевски, може да престане да биде симбол на пренатрупаност и хаос и да стане функционален, организиран и модерен главен град, во кој секој граѓанин ќе има пристап до основните услуги, можности за работа и квалитетен живот, а младите ќе гледаат причина да останат и тука да ја креираат својата иднина.
Во продолжение пренесуваме дел од интервјуто:
Кои се вашите планови за јавниот превоз во Скопје?
– Јавниот превоз е крвотокот на секој модерен град и токму затоа сметам дека неговиот развој е клучен за Скопје. Мојата визија е да изградиме јавен транспорт кој ќе биде прв избор на скопјани, брз, достапен, удобен и пред сè, сигурен. Сакам луѓето да можат без двоумење да изберат автобус, знаејќи дека ќе стигнат на време, со квалитетна и безбедна услуга.
За тоа да се постигне, првиот приоритет е целосно обновување на возниот парк со современи, еколошки автобуси. Ќе воведеме јасен ред и дисциплина во работењето на ЈСП, од возниот ред кој мора да се почитува, до организацијата на линиите што ќе бидат прилагодени на реалните потреби на граѓаните. Скопје мора да добие систем каде што автобусите ќе пристигнуваат навреме и ќе бидат чисти, уредни и безбедни. Не бегам од реалноста и знам дека состојбата во моментов е тешка. Возниот парк е дотраен, автобусите често се расипуваат, а линиите не ги покриваат сите делови од градот на квалитетен начин. Тоа е последица на долгогодишно запоставување и недомаќинско работење. Но она што е важно е дека имам јасен план и решеност да ја променам оваа лоша слика.
Со вистинска стратегија, одговорно управување и постојано вложување, јавниот превоз ќе стане двигател на урбаниот развој на Скопје, но и симбол на еден град кој се грижи за своите жители и им обезбедува квалитетно живеење.
Сообраќајниот хаос е еден од најголемите проблеми во Скопје. Како планирате да го решавате?
Првиот чекор е активирање на закочените проекти за реконструкција и проширување на главните булевари, крстосници и изградба на нови сообраќајници за подобра поврзаност меѓу населбите. Особено ќе се вложи во изградба на нови кружни текови и мостови, меѓу кои и новороектираниот, кој ќе ги поврзува Ново Лисиче кај последна петка и општина Гази Баба и улицата Перо Наков, а ќе бидат ставени во функција и мостот во близина на салата на МЗТ Скопје кој го поврзува Булеварот АСНОМ во Општина Аеродром со булеварот Александар Македонски, како и мостот на Љубљанска во општина Карпош кој ги поврзува Карпош IV со локалитетот Скупи како и со населените места Бардовци и Злокуќани.
Врвен приоритет ќе биде пуштањето во употреба на подземниот булевар Македонија, под Лимак, и изградбата на трите кружни текови на излезот и влезот на оваа клучна сообраќајница за главниот град.
Второ, паркирањето мора да излезе од хаосот во кој се наоѓа денес. Затоа планирам изградба на катни гаражи на повеќе клучни локации за да го ослободиме јавниот простор и да донесеме ред во централното градско подрачје и населбите.
Секако, вистинските и одржливи решенија се раѓаат кога ќе се вклучи и гласот на самите граѓани. Јас во целиот овој период сум во директна комуникација со жителите од различни делови на градот, и токму тие најдобро знаат каде сообраќајот се „гуши“, каде недостига пешачки премин, каде е неопходна нова улица или паркинг. Тоа се практични предлози што луѓето ги нудат затоа што секојдневно се соочуваат со тие проблеми, и тие решенија заслужуваат да бидат преточени во реални проекти. Никој подобро од граѓаните не го познава сопствениот маалски проблем и затоа нашата стратегија е тие идеи да се слушнат, да се дообмислат со стручни тимови и да станат дел од конкретни мерки што ќе ја олеснат секојдневната мобилност. Затоа планираме изградба на катни гаражи на критичните локации, особено околу болниците, училиштата и централните урбани зони каде хаосот со паркирањето е секојдневие. Паралелно, ќе се отвораат нови паркинг-простори на досега неискористени локации, по моделот што веќе го применивме во Кисела Вода, каде од депонии создадовме уредени паркиралишта.
Ќе се ревидираат сообраќајните решенија на најкритичните крстосници, ќе се отвораат нови пристапни улици и врски меѓу населбите, за да се намали метежот и луѓето побрзо да стигнуваат до својата дестинација. Сето ова, во комбинација со нови пешачки и велосипедски патеки, ќе создаде порамномерна и побезбедна распределба на сообраќајот. Со јасна стратегија, нови инвестиции и вистинско партнерство со граѓаните, можеме Скопје да го претвориме во град со современ, безбеден и ефикасен сообраќаен систем кој ќе одговара на потребите на денешницата.






