вторник, 15 јули 2025

Првиот електричен ГТИ не е на Фолксваген (ФОТОГАЛЕРИЈА)

Фолксваген вети дека ќе ја стави својата легендарна ГТИ значка на сериско електрично возило пред крајот на деценијата, но еден од неговите најголеми конкуренти во сегментот на жестоките хечбеци, марката со свој каталог на ГТИ јунаци, само што го претрка.

Објавено на

часот

Сподели

Пежо го претстави E-208 ГТИ на годинешниот 24 часа Ле Ман во Франција, враќајќи ја ГТИ значката во својата понуда по шестгодишното отсуство и користејќи го за прв пат на електричен автомобил. Стандардниот 208 е достапен со бензински погон, па Пежо навести дека во иднина би можел да понуди и 208 ГТИ со мотор со внатрешно согорување. Засега, целосно се префрла на електричен погон.

208/e-208 е развиен околу верзија на платформата e-ЦМП на Стелантис што се користи кај автомобили како фиат 600 и алфа ромео јуниор, па затоа не е изненадувачки што e-208 ГТИ има многу заеднички карактеристики со спортската електрична верзија на тие автомобили – абарт 600e скорпинисима и алфа ромео јуниор велоче.

Го добива истиот единствен електричен мотор кој дава 280 коњски сили (206 киловати) на предните тркала, иако Пежо тврди дека има мала предност во перформансите, велејќи дека ГТИ достигнува 100 км/ч за 5,7 секунди, наместо 5,9 секунди колку што им се потребни на алфата и абартот.

Тоа го прави E-208 ГТИ најбрзиот ГТИ на Пежо досега и побрз од сите три електрични мини купер модели. Најмоќниот од нив, Џон Купер воркс со 262 КС (192 киловати) е за 0,2 секунди побавен до 00 километри на час, иако ќе избие пред пежото на горната граница, достигнувајќи 200 км/ч наместо 180 км/ч пред лимитерот да ја запре забавата.

И двата имаат батерии од 54 киловат часа (бруто), но минито вади повеќе од нив, проширувајќи го полнењето до 364-402 километри според ВЛТП циклусот, додека пежото посегнува по штекерот по само 350 километри. Брзините на полнење не се ништо посебно, Пежо тврди дека полнењето од 20-80 проценти трае „помалку од“ 30 минути, што е на исто ниво со минито.

Пониската суспензија од 30 милиметри и проширената трага за 56 милиметри напред и 27 mm милиметри назад му даваат на најновиот ГТИ на Пежо интересен став, истиот со кој класичниот 205 ГТИ 1.9 стана визуелен нокаут. 18-инчните тркала дури и оддаваат почит на бандажите на 1.9 ГТИ со нивниот дизајн со повеќе дупки и централна значка чии црвени ГТИ букви изгледаат како оние на значката поставена на Ц-столбот на 205.

Со сите тие алузии на најславниот спортски хечбек на Пежо, да се надеваме дека искуството при возење ќе го оправда ветувањето кога ГТИ ќе се појави во продажба подоцна оваа година, веројатно по цена од околу 40.000 евра. Покрај подобрите сопирачки, пакетот ГТИ вклучува подобри пружини и амортизери, нова задна шипка против виткање во свиоци, така што сигналите се добри. Но, ништо не се знае додека не се седне да се провози…

ТОП ВЕСТИ

ПОСЛЕДНИ ВЕСТИ