четврток, 18 декември 2025

Навидум обична буба со 600 коњски сили (ФОТОГАЛЕРИЈА)

На прв поглед, оваа фолксваген буба 1303 со светло сина боја изгледа како беспрекорно реставриран класик. Но, илузијата опстојува само додека возачот не притисне на папучата за гас. Ова не е обична буба – ова е електричен ѕвер со 600 коњски сили.

Објавено на

часот

Сподели

За овој спектакл не е заслужен класичниот боксер мотор со воздушно ладење, туку модерен трифазен асинхрон електричен мотор. За автомобилските пуристи, ова можеби звучи како ерес, но за креаторите на проектот тоа е совршена симбиоза на култниот дизајн и најсовремената електрична технологија.

Зад проектот стои компанијата Кнепер багс & мор, чиј сопственик е Ридигер Кнепер. Официјално наречен 1303 РС-Е, оваа буба развива дури 601 коњска сила и 702 њутнметри вртежен момент при полна моќност. Меѓутоа, без контрола на пролизгувањето, таа сила е резервирана исклучиво за тркачката патека. На јавните патишта, моќноста е електронски ограничена на 200 КС, што е одобрено и од германскиот ТИВ.

Приказната за овој автомобил почнала кога Ридигер и неговиот син Рене нашле фолксваген 1303 од 1975 година на калифорниски отпад за автомобили. За време на реставрацијата, речиси секој дел бил заменет или модифициран. Каросеријата е вратена во речиси оригинална состојба и обоена во препознатливата маратон сина боја, со дискретни надградби како што се пошироки задни крила и спојлер јаглеродни влакна на покривот кој ја подобрува стабилноста при голема брзина.

Речиси сè е ново под лимот. Суспензијата е претежно земена од порше 944, во комбинација со компоненти од компаниите КВ, Билстајн и Кершер. Системот за сопирање доаѓа од 944 турбо С со дискови од порше 964 напред. За контактот со тлото се задолжени гумите тојо проксес ТР-1 со димензии 195/45Р17 напред и 235/45Р17 назад, монтирани на бандажи Порше куп 2.

Погонскиот систем се состои од 17 батериски модули од порше тајкан кои го напојуваат моторот на задната оска, земени од тесла модел С перформанс и малку изменети. Моќта се пренесува директно на тркалата преку оските од порше 930, што значи дека воопшто нема потреба од менувач. Во идеални услови, оваа електрична буба забрзува до 100 км/ч за само 2,9 секунди. Новиот ламборгини темерарио Temerario, опремен со хибриден погон со твин-турбо V8, го завршува истиот спринт за 2,7 секунди. Најновиот порше 911 ГТ3? Потребни му се 3,4 секунди.

Во зависност од стилот на возење, опсегот е помеѓу 100 и 250 километри, а полнењето е можно преку ЦЦС конекција или стандарден полнач со адаптер. Ридигер самиот го инсталирал целиот хардвер, додека тим експерти од ЕСДИ ЕВ текнолоџис е одговорен за сложените електронски системи за контрола.

Внатрешноста го задржала својот оригинален шарм. Папучата на куплунгот и рачката за менување брзини се отстранети, а на местото на менувачот сега има дигитален контролен панел за електричниот погон. Седиштата Рекаро од моделот БМВ 2002 обезбедуваат удобност и одлична странична поддршка.

Дека ова не е само автомобил за изложби Ридигер го докажал во мај оваа година за време на четиринеделното патување низ Белгија, Франција, Шпанија, Португалија и Луксембург. Кулминација на авантурата било преминувањето на фериботот од Севиља до Тангер во Мароко. Вкупно, електричната буба поминала речиси 8.000 километри без ниту еден технички проблем.

ТОП ВЕСТИ

ПОСЛЕДНИ ВЕСТИ