Лада нива тивко го задржа своето место меѓу најдолговечните возила во производство, останувајќи верна на своите утилитарни корени од 1977 година. Со децении, таа доживеа бројни надградби, но нејзиниот фундаментален карактер остана освежително едноставен. Позната по своите теренски способности, па дури и повремено учество на рели, нива сега влегува во нова територија со својата најекстремна верзија досега.

Тукушто претставената лада нива спорт турбо е наменски изградена машина за рели, која во голема мера е заснована на оригиналниот модел, но е спремна за тркање. Таа носи големи подобрувања на перформансите, шасијата и дизајнот, сите фокусирани на подобрување на нејзината издржливост и способност на тешки терени.

Поширока, повисока и подготвена за рели
Однадвор, нива спорт турбо се издвојува со значително проширени предни и задни крила, кои треба да примат поголеми тркала. Тенките челични браници ги заменуваат фабричките, оставајќи ги гумите изложени за поголемо растојание од тлото и брзи поправки. Издувниот „оџак“ ѝ помага да дише и да се лади во тешки услови, додека страничните прозорци од пластика и дополнителното ЛЕД осветлување придонесуваат на нејзината спремност за натпреварување.
Подготвената за рели нива спорт турбо вози на нови алуминиумски тркала обвиткани во поголеми гуми за сите терени, дополнително поткрепени со продолжено меѓуоскино растојание од 2.550 милиметри што речиси ги елиминира предните и задните надвиснувања на каросеријата. Зголемената ширина на трагата сега изнесува 1.680 милиметри, а растојанието од подлогата порасна на импозантни 350 милиметри, давајќи ѝ на спортската нива уште подоминантен став.

Внатре, нива спорт турбо е ослободена од сè што не е потребно. Кабината е опремена со две тркачки седишта, целосен заштитен кафез, систем за навигација и зајакнат резервоар за гориво. Задната клупа е отстранета, што помага да се намали тежината и да се поедностави распоредот за употреба на рели.
Како што сугерира и самото име, нива спорт турбо е опремена со 1,6-литарски четирицилиндричен турбобензинец, кој дава 280 коњски сили и 340 њутнметри вртежен момент. Ова претставува значително зголемување во споредба со сериската нива спорт која располага со само 124 коњски сили и 151 њутнметар.

Моќта се пренесува на сите четири тркала преку шестстепен секвенцијален менувач со блокирачки централен диференцијал. Надградбите на шасијата вклучуваат независно прикачени двојни амортизери на секое тркало, заедно со посилни сопирачки кои се состојат од дискови од 302 милиметри и четириклипни клешти.
Лада нива спорт турбо ќе го има своето натпреварувачко деби на овогодинешното рели Силк Веј, кое се одржува во Русија од 12 до 22 јули. Ќе влезе во класата „Рејд спорт“, чекор погоре од категоријата Т2 во која се натпреваруваше нејзиниот претходник. Патеката опфаќа повеќе од 5.000 километри макотрпен терен по должината на рутата Иркутск до Горно-Алтајск.






