недела, 7 декември 2025

Маржите никогаш помали во автомобилската индустрија: производството расте, но заработката паѓа

Глобалната продажба на автомобили во првата половина од 2025 година забележа раст во споредба со истиот период минатата година. Анализата на 34 водечки автомобилски компании покажува дека се продадени 37,6 милиони возила, што претставува зголемување од 3 отсто. Најголем придонес во овој раст имаат Тојота, БИД и Џили, кои успеаја да го компензираат падот на продажбата на Стелантис и Тесла.

Објавено на

часот

Сподели

Меѓутоа, и покрај поголемиот број продадени автомобили, финансиските резултати откриваат загрижувачки тренд. Вкупните приходи од индустријата се намалија за 2 отсто, што доведе до пад на просечната цена по продадено возило од 35.199,39 евра на 33.354,09 евра.

Иако повеќето кинески произведувачи не се вклучени во оваа анализа, моменталната ценовна војна на кинескиот пазар во голема мера го објаснува падот на просечните цени. На пример, БИД и Џили ја зголемија продажбата за импресивни 33, односно 47 отсто, но приходите на БИД пораснале значително побавно, за само 14 отсто, додека приходите на Џили стагнираа. Исто така е значајно што во првата половина од 2025 година, БИД се позиционираше како шести најголем производител на автомобили во светот во однос на обемот на продажба.

Остар пад на профитабилноста

Уште поголема причина за загриженост во секторот е драстичниот падот на профитабилноста. Комбинацијата на неповолни фактори – од ценовна војна во Кина и стагнацијата на глобалната побарувачка до зголемувањето на трошоците во Европа, трговските нарушувања и неизвесноста околу царините наметнати од американскиот претседател Доналд Трамп – силно ја погодија индустријата. Оперативната добивка се намали за дури 23 отсто, на 112.956,19 евра. Меѓу најголемите производители, Стелантис и Нисан забележаа најизразен пад, по што следуваат Мерцедес, Форд, Тесла, Фолксваген, БМВ, Хонда и Киа.

Неизвесната иднина на индустријата

Падот на нето добивката е уште подраматичен – таа се намали за неверојатни 69 отсто на само 24.588,00 евра во споредба со истиот период во 2024 година. Следствено, просечната нето маржа се намали од 6,1 отсто на само 2,0 отсто за една година. Овој остар пад ја одразува општата клима на неизвесност која ги погодува и западните и кинеските производители. Без пофлексибилна регулатива во Европа, појасни трговски политики во САД и крај на ценовната војна во Кина, иднината на секторот останува многу неизвесна.

Малкумина успеаја да го зголемат профитот

Сепак, во оваа средина, само три производители успеаја да го зголемат својот нето профит: Сузуки (+9 отсто), Ферари (+9 отсто) и БИД (+2 отсто). Кога се гледа нето маржата, Ферари е апсолутен победник со 23,4 отсто. По него следуваат Сузуки со 9,1 отсто, Киа со 8,1 отсто, Хјундаи со 7,2 отсто и кинескиот ГВМ со 6,9 отсто. Ферари доминира и во однос на заработката по продаден автомобил, со неверојатни 128.277,94 евра. Далеку зад него се Јагуар Ленд Ровер (5.566,77 евра), Порше (5.326,00 евра), Мерцедес (2.711,28 евра) и БМВ (2.203,83 евра), додека просекот во индустријата е само 652,48 евра по возило.

ТОП ВЕСТИ

ПОСЛЕДНИ ВЕСТИ