Извештајот на консултантската фирма ЕЈ покажува дека усвојувањето на електрични возила се забавува на глобално ниво, делумно поттикнато од промените во политиката, како оние неодамна воведени во Соединетите Американски Држави.
Преференции на клиентите:
Мотори со внатрешно согорување (бензин/дизел): 50 отсто
Хибриди: 16 отсто
Целосно електрични автомобили: 14 отсто
Купувачи кои размислуваат за електрично возило, но повторно размислуваат или го одложуваат купувањето: 36 отсто
Меѓу потрошувачите кои планираат да купат автомобил во следните две години, речиси половина сега имаат намера да изберат возило со мотор со внатрешно согорување. Ова претставува значителен скок од 13 проценти во споредба со минатата година и е јасен показател за промена во преференциите на клиентите.
Но, тоа не е единственото изненадување. Студијата на ЕЈ забележува и дека склоноста кон купување целосно електрично возило се намалила за 10 проценти, на само 14 проценти од вкупниот број испитаници. Сличен тренд е видлив кај хибридните модели, за кои интересот се намалил за 5 проценти и сега изнесува 16 проценти.
Дури и меѓу оние кои сè уште размислуваат да купат електричен автомобил, повеќе од една третина (36 проценти) признаваат дека ја преиспитуваат својата одлука или план за одложување на купувањето, наведувајќи ги геополитичките случувања како главна причина.
Овој тренд би можел да продолжи. Помалку од една година од вториот мандат на американскиот претседател Доналд Трамп веќе се воведени неколку промени во политиката кои се во корист на возилата со класични мотори. Се очекува дека овие мерки ќе влијаат и на однесувањето на потрошувачите и на стратегиите на производителите во наредните години.
Претходно овој месец беа укинати таканаречените КАФЕ стандарди за просечна потрошувачка на гориво, отворајќи го патот за производителите на автомобили да произведуваат повеќе модели со мотори со внатрешно согорување. Автомобилската индустрија тврди дека ова е во согласност со реалната побарувачка, забележувајќи дека Американците сè уште во огромно мнозинство ги претпочитаат ваквите возила пред електричните алтернативи.
Слична ситуација се случува и во Европа. Пред две години Европската Унија објави планови за забрана на продажба на нови бензински и дизел возила од 2035 година. Сепак, сега се чини сè поверојатно дека забраната ќе биде олабавена, што би овозможило продажба на хибридни модели и автомобили на синтетичко е-гориво по 2035 година. Таквата одлука несомнено ќе има значително влијание врз продажбата на електрични возила низ целиот континент.






