петок, 5 декември 2025

Европа се откажува од забраната, моторите со внатрешно согорување остануваат и по 2035

Нови автомобили со мотори со внатрешно согорување би требало да добиваат одобрувања за продажба во Европската Унија и по 2035 година.

Објавено на

часот

Сподели

ЕУ ќе ги земе предвид „сите технолошки достигнувања“, вклучувајќи ги моторите со внатрешно согорување кои користат е-горива и биогорива, при повторна проценка на граничните вредности на емисиите за возниот парк, изјави комесарот за транспорт Апостолос Цицикостас во интервју за Ханделсблат.

Оваа мерка треба да стане дел од „автомобилскиот пакет“ со кој Европската комисија сака да ја зајакне автомобилската индустрија и да ја обезбеди конкурентноста на Европа. Цицикостас сака да воведе правила „Купувајте европски“ за корпоративните возни паркови. Тој додаде дека ЕУ има намера да го поттикне развојот на попристапен модел на почетно ниво што треба да ја зголеми побарувачката за електрични автомобили.

Според Апостолос Цицикостас, ЕУ сака да ги постави темелите за „економски одржлив и социјално праведен“ премин кон климатски неутрални емисии. Се разгледуваат „сите технолошки решенија“ кои можат да ги намалат емисиите, вклучително и почисти мотори со внатрешно согорување.

Производителите против забраната

Повеќето производители на автомобили со месеци бараат од Европската Унија да ја укине забраната за мотори со внатрешно согорување најавена за 2035 година. Автомобилските компании ја наведуваат недоволно развиената инфраструктура за полнење на електрични возила и повисоките цени на електричните автомобили како оправдани причини за понатамошно одложување на одлуката. Се стравува дека автомобилската индустрија во Европа би можела да изгуби стотици илјади работни места доколку производството се фокусира исклучиво на електрични возила.

Се чинеше дека ЕУ нема да попушти на притисокот, но најновите информации покажуваат дека тие сега ќе се согласат на одредени компромиси. Еден од погласните поддржувачи е германскиот канцелар Фридрих Мерц, чие лобирање веројатно било клучно.

Повеќето производители на автомобили ја отфрлаат забраната, но неколку компании сè уште инсистираат ЕУ да се држи до својата првична одлука за забрана на продажба на нови автомобили со бензински мотори. Волво и Полстар, обете во сопственост на кинески Џили, се особено гласни меѓу нив. Да ве потсетиме дека по прекинувањето на одличните дизели, Волво го распушти одделот за развој на мотори и се посвети целосно на електричната енергија. Времето ќе покаже дали тоа беше паметна одлука.

Што е со хибридите?

ЕУ требаше да ги објави деталите за планираните мерки на 10 декември, но таканаречениот „ автомобилски пакет“ беше одложен до подоцна во месецот.

Сè уште не е јасно дали плагин хибридите ќе останат дозволени по 2035 година, ниту дали ќе бидат дозволени автомобили со продолжен дострел. Доколку работат на горива со ниски емисии, логично е да се очекува дека ќе бидат дозволени. Останува прашањето дали плагин хибрид и моделите со генератори кои користат фосилни горива сè уште ќе бидат забранети.

Еко горивата штедат мотори со внатрешно согорување

Застапниците на таканареченото производство на е-горива стануваат сè погласни. Германија отиде особено далеку тука и се претпоставува дека главната пречка, повисоката цена, ќе биде минимизирана во наредните години.

Еден од конкретните примери е ХВО100, гориво произведено целосно од хидрогенизирани растителни масла добиени од растителни масла и животински масти. BMW користи ХВО100 за дизел модели произведени во Германија и се тврди дека ги намалува емисиите за 90 проценти во споредба со класичниот дизел.

Синтетичкиот бензин е исто така можност и теоретски може да ги намали емисиите за околу 90 проценти во споредба со обичниот бензин. Порше експериментира со е-горива веќе неколку години, а од крајот на 2022 година ќе произведува синтетичко гориво во својата фабрика во Чиле. Таму, е-горивото се произведува со употреба на вода и јаглерод диоксид, заедно со енергија од ветер за да се добие потребната електрична енергија, а се наведува дека е „речиси јаглеродно неутрално“. Ова гориво веќе се користи во некои модели на Порше, како и за натпреварот ГТ3 куп.

Сепак, ограничувањето на продажбата на нови автомобили со мотори со внатрешно согорување на модели што користат почисти горива можеби не е доволно за да се спасат тие работни места. Прашање е дали инфраструктурата за синтетички и биогорива ќе биде готова во следните девет години. Сепак, правилото на ЕУ се однесува само на продажбата на нови возила, така што бензинот или дизелот сè уште ќе можат да се користат во автомобилите кои веќе се во оптек.

Актуелна состојба на европскиот пазар

Во меѓувреме, електричните возила продолжуваат да добиваат на популарност во сите 27 земји-членки на ЕУ, како и во Обединетото Кралство, Исланд, Лихтенштајн, Норвешка и Швајцарија. Во првите десет месеци од оваа година, автомобилите без мотори со внатрешно согорување учествувале со 18,3 проценти во вкупната продажба, според најновите податоци од Европската асоцијација на производители на автомобили (АЦЕА). Сепак, тие сè уште се далеку зад хибридите, кои заземаат 34,7 проценти од пазарот. Хибридите со приклучок држат 9,4 проценти и за прв пат ја надминуваат продажбата на дизел.

ТОП ВЕСТИ

ПОСЛЕДНИ ВЕСТИ