Со тој потег се отвора патот за „радијална реформа“ на британските железници, кажаа министрите.
Од владата порачаа дека преминувањето на железницата во државни раце ќе го подобри квалитетот на услугите и ќе го поддржи нивниот главен приоритет за јакнење на економскиот раст со поттикнување на граѓаните повеќе да ја користат железницата.
Исто така ќе се сузбијат и „неприфатливите нивоа“ на доцнења, откажувања и трошење на ресурсите во децениите обележани од неуспешни франшизни договори, тврди владата.
Промената, според владините проценки, ќе донесе годишна заштеда до 150 милиони фунти само во надомести, додавајќи дека парите, наместо да одат кај акционерите, ќе бидат на располагање за подобрување на услугите.
Со оваа објава железничките услуги низ јужна Англија и источна Англија повторно ќе бидат под државна управа сè до есента 2025 година.
Предизборно ветување
Владата објави дека со тоа го исполнува ветувањето од манифестот на владејачката Лабуристичка партија дека по истекот на договорот со железничките оператори пружањето на услугите во железничкиот превоз ќе премине во рацете на државата, без каков било трошок на даночните обврзници. „Британските граѓани предолго мораа да трпат железнички услуги кои едноставно не функционираат. Сложениот систем на приватни железнички оператори пречесто ги изневеруваше корисниците“, кажа министерката за сообраќај Хајди Александер.
„Почнувајќи со патувањата на Саут вестерн реилвеј, ја менуваме насоката и ги враќаме услугите во рацете на државата за да создадеме сигурна железничка мрежа со клиентите на прво место. Нашата уништена железница конечно тргнува по брзиот пат на поправањето и обновата на системот на кој британските граѓани можат да му веруваат и со кој повторно можеме да се гордееме“, додаде Александер.
Според главниот секретар на синдикатот на машиновозачите Мик Вилан, одлуката е исправна и донесена во вистински момент за да се стартува стопанството и да се обнови Британија. „Одлуката на (поранешниот премиер) Џон Мејџот за приватизација на Бритиш рејл од 1994 беше глупава, идеолошки мотивирана и осудена на пропаст. Дури и Маргарет Тачер, голема заговорничка на приватната сопственост, кажа дека се претера со приватизацијата“, истакна тој.
„Приватниците од нашата железница исцицаа стотици милиони фунти, а идните конзервативни влади ја предводеа политиката на контролирано пропаѓање, на штета на даночните обврзници, патниците и персоналот“, кажа Вилан.
Генералниот секретар на железничкиот, поморскиот и сообраќајниот синдикат Мик Линч кажа: „Ова е значаен чекор за патниците, вработените на железницата и за оние кои сакаат ефикасен железнички систем и систем на управување во корист на граѓаните, а не на приватниот профит“.
Генералната секретарка на Здружението на вработени во транспортот Миријам Есламдуст кажа: „Ова е историски момент за железничката индустрија и означува почеток на крајот на неуспешниот експеримент со приватизацијата на конзервативците. Потегот ќе значи поголема вредност за даночните обврзници и подобри услуги за патниците во железничкиот сообраќај“.
Владата со овој потег покажа дека сфаќа дека управувањето со железницата мора да биде дефинирано од неговиот карактер на јавна услуга, а не на златна кокошка за акционерите, додаде Есламдуст.